Хто: тренер у проектах Британської Ради, член ради IATEFL, учитель англійської й німецької мов
Співпраця з Британською Радою: викладач у програмі “Англійська для державних службовців”; у ролі тренера — в програмах “Агенти змін” (лютий, серпень 2016), “Англійська у Новій українській школі” (серпень 2017), американсько-британський проект “Go Camp” (квітень 2017), літні школи професійного розвитку вчителів, проведені спільно з IATEFL (“Навчання у 21-му столітті”, “Студенти як творці”, “Поза межами традиційного навчання — освіта у 21 столітті “ та ін.)
Знайомство Тетяни з Британською Радою почалося в роки навчання в аспірантурі з відвідання бібліотеки в пошукові можливостей зануритися в мову й культуру Великої Британії, що легко вдавалося за допомогою незліченної кількості книг, аудіо- та відеоматеріалів.
Друге відкриття інституції сталося 6 років потому, коли, шукаючи можливостей покращити результати своєї роботи, вона подала заявку на участь в онлайн-курсі. Декшна називає це “любов’ю з першого курсу”: “Разом із колегами з різних міст ми шукали відповіді на запитання “як навчати так, щоб діти вчились краще”. І натхненна результатами, я пройшла ще два онлайн-курси, а влітку 2012-го вперше була учасницею літньої школи з тренерами Британської Ради. Далі були інші онлайн-курси та літні школи. А в січні 2015-го — перша школа в ролі тренера.
У цьому році Декшна отримала від Британської Ради унікальну можливість пройти валідацію в Лондоні й налагодити професійне спілкування з колегами з усього світу.
За словами Тетяни, важко переоцінити значення Британської Ради та її тренерів у її власному професійному й особистому розвитку. “Річ у тім, що з часом переконання й цінності з професійної сфери неодмінно проявляються і в особистому житті — ти вже незчувся, як аналізуєш своє життя як урок: “Що йде вдало? Що, як і чому потрібно змінити?” Вчиш сина: “Помилки — це лише кроки в процесі навчання, проаналізуй і зроби по-іншому”. В певний час особливо важливим відкриттям було те, що у фокусі в класі — учень, його інтереси, вікові особливості, потреби. Британська Рада — це постійний ріст і рух уперед. Інколи стрімкий і легкий, інколи повільний і неохочий. Адже зміни — це не завжди легко. Але разом із колегами й професійною підтримкою зміни завжди відбуваються, тому що разом розвиток швидший. Тобто потрібно запитувати, ділитися та спілкуватися з колегами. У класі це означає створити умови для співпраці.”
Стосовно впливу Британської Ради на спільноту педагогів та освітнє середовище в країні, Тетяна висловлює сподівання, що зміни перш за все відчувають учні, які навчаються в учителів, що пройшли тренінги й навчають комунікативно, цікаво та результативно. На її думку, влив також гарантується політикою організації щодо поширення знань: після проходження тренінгів учителів надихають на проведення семінарів, відкритих уроків для розповсюдження інформації.
Декшна підсумовує: “Співпраця з Британською Радою обґрунтувала мої цінності, допомогла у ствердженні мене як учителя, що постійно аналізує та шукає нових шляхів, як тренера, що створює умови для розвитку”.