Хто: старший викладач кафедри економічної теорії та регіональної економіки Полтавського національного технічного університету ім. Ю. Кондратюка (до вересня 2017)

Співпраця з Британською Радою: учасник тренінгів EMI (English as a Medium of Instruction), учасник і пізніше тренер програми Researcher Connect

Перша взаємодія Андрія з організацією – участь у тренінгу для викладачів у рамках програми EMI у 2014 році. На той час він, викладач із 12-річним досвідом, невпевнено почувався у використанні англійської мови – але тренінг усе змінив. «Мені здавалося, що з моєю англійською мовою щось не так, і взагалі я соромився використовувати її в розмовах, бо вважав, що вона недостатнього рівня. Та мене змогли переконати на практиці, що все-таки з моєю англійською все набагато краще, ніж я думав. І з того моменту я перестав боятися викладати англійською в університеті, й весь процес пішов набагато краще».

Далі Плужник долучився до програми Researcher Connect, яка має за ціль підтримку молодих науковців та орієнтована на дослідників, аспірантів, університетських лекторів, взявши участь у на той час другому в Україні такому тренінгу, що пройшов у Вінниці. Вже з перших разів цей курс професійного розвитку, що націлений на здобуття необхідних навичок комунікацій, написання статей і підготовки презентацій, користувався великим попитом серед української наукової спільноти. За сприяння Андрія вже четвертий такий тренінг відбувся саме в його рідному ПолтНТУ. «Згодом Британська Рада вирішила готувати місцевих тренерів для України, й оголосила відбір серед учасників тренінгів. Я успішно пройшов, ставши одним із 16 кандидатів». Відтак Андрій за останні півтора року в рамках програми практикував і відпрацьовував свої навички – спершу під контролем британських тренерів, далі з усе більшою свободою й із тривалішою практикою – самостійно, від Львова до Києва й Полтави.

«Британська Рада мені неймовірно допомогла: я почав бути набагато більш упевненим у своїй англійській мові, зі своїми здібностями як викладач, не втратив віри в себе, коли мене, на жаль, скоротили з університету, і продовжив займатися викладацькою діяльністю, англійською мовою. Зараз я викладаю в іноземній компанії, проводжу тренінги різного роду (наукові, практичні, спрямовані на підприємництво, економічної тематики), але вже все англійською».

За його словами, вплив програм Британської Ради на сферу і спільноту науковців та викладачів – дуже сильний. «Я завжди намагався, працюючи в університеті, шукати новітні дослідження, дивитися, яким чином це відбувається в інших країнах, і постійно натикався на ставлення «так не можна, у нас так не прийнято, ми так не вміємо». Будь-які нові методи сприймалися з острахом негативно, адже всім бракує досвіду. Але потім, коли почав навчатися в Британській Раді, я все, про що дізнавався в інтернеті, нарешті побачив з практичного боку – і зміг довести колегам, що потрібно змінювати підхід до викладання, а не викладати так, як це було прийнято в Радянському Союзі. Що у викладанні треба орієнтуватися, в першу чергу, на студентів, а не на те, які звичаї прийняті в конкретному закладі, що студенти – це першочергове, і головне – не дотримуватися якихсь нормативів, програм, звичок, а все ж таки дати студентам в цікавій формі знання та навички, за якими вони прийшли до ВНЗ». Плужник став справжнім «агентом змін», також вплинувши на використання новітніх технологій у своєму університеті: «Після мене в моїх колег з’явилися інновації в лекціях, вони перестали надиктовувати їх із листочків, а почали використовувати виступи з TED, наукових конференцій, освітні ролики з Youtube. І головне, що треба зазначити – що це позитивно вплинуло на відгуки студентів. І це має бути першочерговим покажчиком того, що зміни відбуваються на краще».

Андрій постійно відстежує новини Британської Ради в соцмережах, аби не пропустити жодної цікавої можливості, намагаючись брати участь у всіх подіях, які сприятимуть його професійному розвитку — і так само рекомендує робити і своїм студентам, і колегам-викладачам.