Олександр Шиманко, засновник проекту PiPillow - переможець категорії Digital національного рівня, головний переможець від України, переможець міжнародного конкурсу Creative Spark Big Idea Challenge.
Я дізнався про конкурс Big Idea Challenge від Lviv Startup Tech School, партнера програми Creative Spark в Україні. Тож я з командою спробували свої сили спочатку в українському відборі, де було представлено багато чудових українських проєктів. Ми очікували пройти далі, бо прагнули перемогти.
Ідея проєкту з’явилась, коли я жив у США за програмою обміну. Тоді я навчався у місцевій школі і мені було досить важко заснути. Я пробував засинати в навушниках під музику чи аудіокниги, але це так незручно. Тож першою функцією нашої розумної подушки було відтворювання аудіокниг. Вже потім, коли я поділився ідеєю із своїми друзями, ми почали розроблювати додаткові функції, зокрема трекінгу сну. Зараз ми проводимо тестування подушки та допрацьовуємо додаток.
Підготовку презентації для конкурсу BIC ми почали відразу. Презентаційне відео знімали у Startup Tech School у Львові, і це була імпровізація без заготовленого тексту. Кажуть, що краще вчитися на помилках інших і я намагався помічати помилки інших учасників. Основною помилкою я вважаю розповідь по шаблонному тексту. В мене інший підхід - я хотів розказати про продукт своїми словами, так, як би я розказував про свою ідею другові. Просто і доступно, і мені здається у цьому і є секрет успішного пітчу.
Після участі у BIC з’явилась така річ як прийняття відповідальності. Раніше ми ставились до нашого винаходу, як до чогось другорядного, бо кожен із членів команди має основну роботу й інші різні заняття. Після навчальної поїздки в Лондон ми реально побачили, що наш продукт потрібен, в нас вірять, і є люди, готові вкладати у нас як свою віру, так і фінанси. Ми зрозуміли, на чому маємо концентрувати свої зусилля з-поміж усіх інших наших проєктів.
Після виграшу у BIC, про нас почали говорити українські медіа, що дуже допомогло зав’язати нові контакти. Навіть якщо нашим цільовим ринком не є лише Україна, тут є дуже багато людей, які можуть допомогти з проєктом. Так само і в Лондоні, ми зустріли багато людей, з якими зараз співпрацюємо над нашими та їхніми проєктами, допомагаємо їм робити додатки та сайти.
Я дуже багато дізнався із воркшопів, які проводив для нас London Met. Спочатку моє ставлення до навчання було досить скептичним, думав що ми і так знаємо достатньо, але після походження воркшопу, змінив свою думку. Коли ми вчилися визначати свою цільову аудиторію, я зрозумів, що робити треба те, що в першу чергу потрібно користувачу, а не те, що ми думаємо йому потрібно. Вміти чути свою аудиторію - це дуже корисна навичка, якої ми навчились в Лондоні.
Перша порада майбутнім учасникам - це розслабитись. Багато хто сприймає конкурс, як екзамен у школі, але ж це не так. Ти просто приходиш і розповідаєш свою ідею. Не треба нічого прикрашати і грати якусь роль. Також потрібно відкинути всі сумніви і вірити у свій проєкт, бо якщо ти сам у нього не віриш, чому інші повинні повірити? Проте ситуацію потрібно оцінювати реально, тобто чути фідбек, тримати золоту середину між думкою інших і вірою в себе.
Ми дуже раціонально витрачаємо кошти виграшу на вдосконалення подушки і не хочемо змарнувати шанс, який нам надали, тому завжди думаємо куди краще використати свої ресурси.
Важливо ніколи не стояти на місці, тому ми і надалі плануємо розвиватись у галузі розумної електроніки.
Існує стереотип, що IT і розвиток компаній - це не про Україну, насправді це не так. Конкурси, такі як BIC, є дуже важливими, оскільки дають можливість розвиватись тут, користуючись здобутками глобалізації.