Проект «Англійська мова для університетів» ставив за мету допомогти українським вищим навчальним закладам у розробці сталих практик викладання англійської, впровадити стандарти володіння англійською мовою в університетах і покращити рівень викладання й вивчення мови. Це дозволить створити більше можливостей для університетів в їх міжнародній співпраці.
Проект стартував у 2014 році з дослідження щодо викладання й ролі англійської в вищих навчальних закладах. На початку долучилися 15 національних державних університетів. Ще 32 університети приєдналися згодом по всій Україні. Результати дослідження були опубліковані в 2017 році. З ними можна ознайомитися тут.
Дослідження означило важливий аспект у новому діалозі щодо освітньої політики з Міністерством освіти і науки України. На другому етапі, у проект додалася амбіційна програма розвитку викладачів. Ми безпосередньо залучили 2813 педагогів із 32 університетів, які в свою чергу поширили навчальні матеріали та практики серед ще 7000 викладачів.
Цей рік – останній для проекту, тож важливо оцінити його результати як щодо якості викладання й вивчення англійської мови в університетах-партнерах, так і щодо змін в системі освіти й освітньої політики.
Оцінювання результатів п’ятирічного проекту було проведене в жовтні-листопаді 2018 року. За цей час професор Саймон Борґ провів польові дослідження у восьми університетах. Він зустрічався з викладачами й студентами, спостерігав за заняттями та обговорював результати проекту з керівництвом університетів. Понад 2500 студентів і майже 500 викладачів були залучені до оціночного опитування.
Британська Рада представила дослідження результатів програми в лютому 2019-го, а також на конференції IATEFL в квітні 2019 у Ліверпулі. Дослідження можна знайти за посиланням. Ви можете також подивитися відео з перезентації результатів на нашому YouTube каналі. Саймон Борґ відповів письмово на запитання, які учасники ставили в чаті під час стрімінгу. Їх можна переглянути в цьому документі. Також у своєму блозі Саймон опублікував свої спостереження й рефлексії про вплив проекту на викладання фахових дисциплін англійською мовою (EMI) в системі вищої освіти України.