Післядипломна освіта вчителів англійської мови

Про Проект: 

Проект ініційовано МОН у жовтні 2011 року з метою оновлення змісту фахового удосконалення вчителів англійської мови. Загальна мета проекту – створити за запровадити нову Програму післядипломної освіти для професійного розвитку вчителів. Також, Проект передбачає впровадження Рамки безперервного професійного розвитку у процес сертифікації вчителів в Україні. 

Учасники:

У рамках проекту була створена проектна група, до складу якої входили 9 методистів Обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти вчителів (ОІППО) з Волинської, Закарпатської, Київської, Львівської, Тернопільської, Херсонської, Черкаської, Чернівецької областей та з АР Крим.

Мета: 

Нова Програма (куррикулум) сфокусовані на професійні знання, вміння та навички вчителя, які дозволять перейти на вищий рівень  у своєму розвитку відповідно Рамки безперевного професійного розвитку, розробленої Британською Радою, яка у подальшому буде адаптована до національних кваліфікаційних рівнів вчителів. 

Нова Програма та курс були створені учасниками проектної групи за участі Британської Ради в Україні.

Основні результати:

  • Національна Програма для підготовки вчителів (Методологія)

  • Курс післядипломної освіти вчителів

  • Критерії рамки безперервного професійного розвитку для сертифікації вчителів іноземних мов

Етапи реалізації Проекту: 

  • Проектна група взяла участь у різних тренінгах у грудні 2011, січні та квітні 2012 у м. Черкаси, Тернопіль, Біла Церква. У лютому 2012 році проектна група взяла участь у Міжнародному симпозіумі присвяченому післядипломній освіті у Стамбулі.
  • Розроблення Програми (куррикулуму) фахового удосконалення вчителів, яка рекомендована МОН України;
  • З вересня 2012, Програма впроваджена майже в усіх Обласних інститутах післядипломної освіти вчителів;
  • Проаналізували розроблені експертами Британської Ради навчально-методичні комплекси та обрали модулі, які найкраще задовольнятимуть професійні потреби вчителів України;
  • Розглянули Рамку безперервного професійного вдосконалення вчителів, розроблену Британською Радою;
  • Переклали та адаптували Рамку до української системи підвищення кваліфікації, а також інтегрували її в Програму післядипломної освіти вчителів.

Завдяки Проекту було:

  • проведено підготовку тренерів для Обласних інституті післядипломної освіти вчителів (120 тренерів);
  • проведено онлайн курси від Британської Ради;
  • створено навчально-методичний комплект, який включає:
  1. посібник для вчителів з англійської мови та культури, розроблений за телепрограмою Британської Ради ‘WordontheStreet’ та розрахований на учнів 9 – 11 класів (автори Л.Калініна та І.Самойлюкевич);
  2. посібник для вчителів-початківців, який складається з методичних аудіо матеріалів та завдань до них;
  3. посібник для вчителів з рекомендаціями щодо використання Інтернет ресурсів Британської Ради у початкових класах (автори Т.Лялюк, Н.Наявко та І.Яросевич).
  • Такий комплект отримали практично всі школи України, де вивчається англійська мова.
  • Проведено змішаний курс для молодих спеціалістів «Кроки до успіху» (онлайн + очні школи молодого спеціаліста).
  • Підготовлено тьюторів з 19 областей. Всього було створено 10 груп, до яких входили 200 вчителів у Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Львівській, Одеській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Черкаській та Чернівецькій областях.
  • Проведено семінари-практикуми, консультації, презентації з електронного професійного портфоліо вчителя. У результаті роботи було створено 15 портфоліо.