Крупний план хлопчика
Date
Субота 27 березня 2021 до Неділя 04 квітня 2021

У чому цінність аматорського кіно? Як дивитися любительські стрічки? Чим особливий той чи інший фільм? Спеціальна інтерактивна онлайн-програма «Трубадури кіно: Шотландія і Україна» цьогорічного Docudays UA присвячена аматорській кінематографії двох країн: Шотландії, де «неофіційні» фільми стали важливим культурним феноменом, й України, де дослідницький інтерес до вернакулярного кіно зростає останні декілька років.

Програма буде доступна глядачам фестивалю для перегляду на безкоштовній основі без географічних обмежень. Упродовж фестивального тижня з 27 березня по 4 квітня щодня на docuspace.org з’являтимуться нові стрічки з шотландської та української добірок, кожну з яких можна буде подивитися впродовж 48 годин.

До програми «Трубадури кіно: Шотландія і Україна» увійшли:

До програми британського кіно на фестивалі Docudays UA 2021 увійшли:

DOCU/SHORT Competition

  • Таламанка, реж. Давіде Маріно, Сполучене Королівство, 2020

Звук, який відлунює в лісах Таламанки, привносить щось неймовірне у звичний всесвіт Хусто — фермера, батька й шукача пригод із племені брібрі. Повернення у тут-і-тепер, квінтесенція живого — ось що розгортає цю історію, створену з образної матеріальності живої Землі та всесвітнього епосу корінних народів. Це фільм про плем’я брібрі в Таламанці, його неспокійне пробудження та дива, що його супроводжують.

Linoleum презентує: По-батькові

Розповідь доньки, побачена очима її батька. «Останній танець» розкриває почуття, які вона переживала, доки її батько повільно забував усе, що знав.

Linoleum презентує: Хто тут «здоровий»?

  • Синє світло, реж. Гарріет Френсіс Краучер, Сполучене Королівство, 2017

Працівники служби порятунку говорять про посттравматичний розлад та його вплив на життя — їхні та їхніх родин.

  • ME, реж. Александра Гонер, Сполучене Королівство, 2017

«МЕ» — анімаційний документальний фільм про невидиму хворобу, відому як синдром хронічної втоми або міалгічний енцефаломієліт. Фільм експериментує з різними образними засобами: симулює світлобоязнь за допомогою яскравого контрасту й миготливих білих кадрів. Кімната Оллі — безпечний простір, який захищає його від надмірних вражень, але й ізолює від зовнішнього світу.

DOCU/АРТ

Режисерові кажуть, що його наступний фільм повинен бути про злочинність, секс або зірок — лише тоді він отримає фінансування. Той бере справу у власні руки й починає знімати у себе вдома персонажів, пов’язаних із його життям. Двоє будівельників-англійців, найнятих замінити огорожу в саду, тимчасово зносять паркан між будинком режисера й сусіда-пакистанця. Бездомний словак настільки причаровує колумбійську прибиральницю режисера, що вона впускає його в дім. Подальші події випробовуватимуть уявлення кожного з них про кордони й гостинність.

DOCU/CLASS

  • 28 березня о 17:00

Ем­ма Дей­ві: мон­таж у кре­атив­ній до­ку­мен­та­ліс­ти­ці

Що таке креативна документалістика? Які можливі підходи до монтування такого кіно? Режисерка й тьюторка, членкиня журі DOCU/СВІТ Емма Дейві розповість про свій досвід у роботі з монтажем. Остання її робота — повнометражна документальна стрічка Becoming Animal, зрежисована та змонтована спільно з Пітером Меттлером, — була номінована на нагороди на кінофестивалях CPH:DOX, Documenta Madrid та Docs Against Gravity. Емма викладає режисуру документального кіно в Единбурзькому коледжі мистецтв, консультує знімальні групи особисто та на міжнародних воркшопах.  

  • 30 березня о 17:00

Трубадури кіно: архівація й актуалізація аматорських фільмів

У чому цінність вернакулярного кіно? Як і хто опікується колекціонуванням аматорських фільмів? Як дивитися любительські стрічки? Як їх досліджувати й актуалізувати? Про це розкажуть автори/-ки програми «Трубадури кіно: Шотландія і Україна». 

Спеціальна подія

  • Тваринне чуття, реж. Емма Дейві, Пітер Меттлер, Швейцарія, Сполучене Королівство, 2018

Цей атмосферний нарис, знятий у Національному парку Ґранд-Тетон, поєднує в собі виняткову чутливість режисерів Емми Дейві і Пітера Меттлера, а також філософа Девіда Абрама. Ми вирушаючи назустріч про́сторам, де зустрічаються люди і тварини. Революційний фільм про природу спонукає нас загострити чуття, доки ми спостерігаємо так званий світ природи, який тим часом спостерігає нас. Лосі б’ються рогами, а тіло равлика перетворюється на неозорий пейзаж, поки численні сенсорні засоби кіно досліджують нашу причетність до «понадлюдського світу»