У 2020 році зростанням на 6,5% музична індустрія Великої Британії завдячує в першу чергу цифровим стримінговим сервісам, на яких припадає майже 80% загального доходу (Джерело: Асоціація рітейлерів індустрії розваг, Велика Британія). Водночас дохід від завантаження та фізичного продажу музичних носіїв значно впав внаслідок обмежень, введених у зв’язку з пандемією. Подібна скрутна ситуація склалася у 2020 році й у лайв-індустрії – доходи скоротилися приблизно на 80%, а десятки фрілансерів та штатних працівників втратили свої робочі місця (Джерело: Асоціація лайв-індустрії).
Яким буде вплив цих змін на майбутнє музичної індустрії? Які історії успіху ховаються за збільшенням кількості прослуховувань на стримінгах? Як музичним фахівцям, митцям та музикантам вдалося залишатися продуктивними та дбати про своє психічне здоров’я в умовах сильного стресу? Яким чином вони залишалися на зв’язку зі своїми слухачами? Ці та інші питання ми обговорювали на четвертому професійному онлайн-форумі музичної індустрії Selector PRO 12-14 лютого 2021 року.
Ми допомогли зустрітися провідним фахівцям британської музичної індустрії для нетворкінгових зустрічей із професіоналами з понад 15 країн (Західні Балкани, Південний Кавказ, Туреччина, Україна, Ізраїль, Центральна Азія). Перегляд онлайн-події був безкоштовним та відкритим для всіх бажаючих поспілкуватися з фахівцями-однодумцями. Учасники мали нагоду взяти участь у майстер-класах, нетворкінгах, панельних дискусіях та встановити нові контакти. Також в рамках форуму концертна серія Selector Live за підтримки концертної агенції VA представила виступ Шинейд О’Браєн у прямій трансляції з Великої Британії.
Ми дослідили деякі успіхи в галузі в 2020 році. Рік Селмон (директор ATC Management, генеральний директор Driift, Велика Британія) розповідав про успіх стримінгів Лори Марлінг та шоу Idiot Prayer Ніка Кейва в Александра Пелес. Юрій Базака (kontrabass promo, Україна) розповідав, як за декілька тижнів організувати онлайн-фестиваль за участі міжнародних артистів та залучити понад 200.000 глядачів з різних куточків світу. Ашот Данієлян (Ilkhom Rock Fest, Узбекистан) поділився своїм досвідом міжкультурної співпраці попри обмеження, які для всіх нас встановив 2020 рік.
Серед інших подій, що відбулися під час форуму: відкрита бесіда з Саллі-Енн Гросс (керівниця магістерського курсу з менеджменту в музичному бізнесі, Університет Вестмінстера, Велика Британія), у якій вона поділилася своїм великим досвідом у області охорони психічного здоров’я музикантів. Кріс Кук (співзасновник та генеральний директор Complete Music Update, Велика Британія) провів семінар зі створення надійних каналів надходження доходів у музичному бізнесі на основі своєї знаменитої книги Dissecting the Digital Dollar. Інші заходи були присвячені розмовам про залучення аудиторії, угоди на синхронізацію, бізнес та екологічність музичної індустрії.
Форум допоміг учасникам знайти однодумців та ділових партнерів, зосередившись на онлайн-нетворкінгах у реальному часі.
Запис форуму з українськими субтитрами доступний за посиланням.
Нижче ви можете переглянути зображення з інфографікою події.