Selector PRO 2021

У 2020 році зростанням на 6,5% музична індустрія Великої Британії завдячує в першу чергу цифровим стримінговим сервісам, на яких припадає майже 80% загального доходу (Джерело: Асоціація рітейлерів індустрії розваг, Велика Британія). Водночас дохід від завантаження та фізичного продажу музичних носіїв значно впав внаслідок обмежень, введених у зв’язку з пандемією. Подібна скрутна ситуація склалася у 2020 році й у лайв-індустрії – доходи скоротилися приблизно на 80%, а десятки фрілансерів та штатних працівників втратили свої робочі місця (Джерело: Асоціація лайв-індустрії). 

Яким буде вплив цих змін на майбутнє музичної індустрії? Які історії успіху ховаються за збільшенням кількості прослуховувань на стримінгах? Як музичним фахівцям, митцям та музикантам вдалося залишатися продуктивними та дбати про своє психічне здоров’я в умовах сильного стресу? Яким чином вони залишалися на зв’язку зі своїми слухачами? Ці та інші питання ми обговорювали на четвертому професійному онлайн-форумі музичної індустрії Selector PRO 12-14 лютого 2021 року.

Ми допомогли зустрітися провідним фахівцям британської музичної індустрії для нетворкінгових зустрічей із професіоналами з понад 15 країн (Західні Балкани, Південний Кавказ, Туреччина, Україна, Ізраїль, Центральна Азія). Перегляд онлайн-події був безкоштовним та відкритим для всіх бажаючих поспілкуватися з фахівцями-однодумцями. Учасники мали нагоду взяти участь у майстер-класах, нетворкінгах, панельних дискусіях та встановити нові контакти. Також в рамках форуму концертна серія Selector Live за підтримки концертної агенції VA представила виступ Шинейд О’Браєн у прямій трансляції з Великої Британії.  

Ми дослідили деякі успіхи в галузі в 2020 році. Рік Селмон (директор ATC Management, генеральний директор Driift, Велика Британія) розповідав про успіх стримінгів Лори Марлінг та шоу Idiot Prayer Ніка Кейва в Александра Пелес. Юрій Базака (kontrabass promo, Україна) розповідав, як за декілька тижнів організувати онлайн-фестиваль за участі міжнародних артистів та залучити понад 200.000 глядачів з різних куточків світу. Ашот Данієлян (Ilkhom Rock Fest, Узбекистан) поділився своїм досвідом міжкультурної співпраці попри обмеження, які для всіх нас встановив 2020 рік.

Серед інших подій, що відбулися під час форуму: відкрита бесіда з Саллі-Енн Гросс (керівниця магістерського курсу з менеджменту в музичному бізнесі, Університет Вестмінстера, Велика Британія), у якій вона поділилася своїм великим досвідом у області охорони психічного здоров’я музикантів. Кріс Кук (співзасновник та генеральний директор Complete Music Update, Велика Британія) провів семінар зі створення надійних каналів надходження доходів у музичному бізнесі на основі своєї знаменитої книги Dissecting the Digital Dollar. Інші заходи були присвячені розмовам про залучення аудиторії, угоди на синхронізацію, бізнес та екологічність музичної індустрії.

Форум допоміг учасникам знайти однодумців та ділових партнерів, зосередившись на онлайн-нетворкінгах у реальному часі.

Запис форуму з українськими субтитрами доступний за посиланням.

Нижче ви можете переглянути зображення з інфографікою події.

Учасники Selector Pro
Спікери Selector Pro
Теми Selector Pro
Концерт Selector Pro

Спікери із Великої Британії

Завдяки повністю цифровому формату форуму, цього року ми змогли запросити понад 30 спікерів з 15 країн. Тут наведені біографії кількох спікерів, з якими можна було зустрітися під час форуму.

Джон Данн

Джон розпочав свою кар'єру в 1989 році як незалежний промоутер, організовуючи концерти на маленьких майданчиках за межами Лондона для таких артистів, як Radiohead, Oasis, Pulp, Cranberries та багатьох інших. У 2003 році він переїхав до Лондона та приєднався до компанії Live Nation (раніше відомої як Clear Channel), де він відповідав за організацію шоу у найбільших англійських містах. Відтоді й до сьогодні він працює з такими артистами, як Arcade Fire, The National, MIA, Anthony and the Johnsons та іншими. Він також зайнявся букінгом та кураторством фестивалів розміром від 35.000 відвідувачів, серед яких Latitude, The Big Chill та Electric Picnic. У 2013 році Джон пішов із Live Nation та заснував Parallel Lines. Наразі він займається заходами виключно в Лондоні і працює з The National, Arcade Fire, Jungle, Glass Animals, Sharon Van Etten, St. Vincent, Future Islands – усього понад 140 артистів.

Рік Селмон

Рік Селмон – директор компанії ATC Management та генеральний директор сервісу платного транслювання лайв-подій Driift. АТС займається менеджментом 70 клієнтів, серед яких Нік Кейв, ПіДжей Гарві, Faithless, Лора Марлінг, Джонні Марр та Тревор Горн, а також організацією турів для більш як 400 артистів через лайв-підрозділ ATC-Live. Driift – це компанія, заснована на інновативних принципах високоякісного ексклюзивного стримінгу подій з платним доступом. До роботи з ATC Рік у 2007 році заснував менеджмент-компанію Harvest Entertainment. Harvest представляли таких всесвітньо відомих зірок, як Seal, Морріссі та Джосс Стоун. З 1997 по 2007 рр.. Рік обіймав керівні посади різних мейджор та інді-лейблів включно з Sony Music, Ministry of Sound та Warner Music International, де він був віце-президентом з A&R (департамент пошуку нових талантів). Пізніше Рік почав працювати старшим консультантом з A&R для кількох лейблів, у тому числі й Warner Music, де він записав альбоми разом із Родом Стюартом, The Corrs, Бетт Мідлер, Boyzone, Беверлі Найт та багатьма іншими.

Кріс Кук

Кріс Кук – співзасновник та генеральний директор Complete Music Update (CMU), компанії, що допомагає людям орієнтуватися та краще розуміти музичний бізнес. Робить вона це за допомогою медіа розсилки CMU Daily, подкасту Setlist та бібліотеки CMU Trends; консалтингового підрозділу CMU Insights; та програмою для майбутніх талантів CMU:DIY. За допомогою CMU Кріс пише, розповідає, вчить та консультує з усіх питань стосовно музичної індустрії. CMU є частиною 3CM UnLimited – компанії Кріса, яка займається видавництвом сервісу культурних рекомендацій ThisWeek London та братерського журналу ThreeWeeks на Единбурзькому фестивалі. 

Ребекка Прочнік

Ребекка – агентка з майже 20-річним досвідом. Вона починала з букінгу для клубів і вважає, що їй дуже пощастило увесь цей час працювати з новими музичними культурами та спільнотами. Тематично Ребекка завжди була зосереджена на сучасному незалежному мистецтві. З часом вона стала співвласницею швидко зростаючої агенції Earth Agency і навчилася презентувати музику, з якою працює, на все більших платформах. Серед артистів, яких вона представляла – Animal Collective, SOPHIE, Omar Souleyman and Wiley. Її поточний список клієнтів охоплює Skepta, The Black Lips, Pregoblin, Deerhunter, AJ Tracey, Kode 9, Jme та інших. Повний список артистів ви знайдете на www.earth-agency.com.

Саллі-Енн Гросс

Саллі не лише працює в музичній індустрії, але й пише про неї та досліджує її. Вона є співавторкою Can Music Make You Sick - Measuring the Price of Musical Ambition («Чи можна захворіти від музики? – Як виміряти ціну музичної амбіції»). Ця праця, фінансована благодійною організацією Help Musicians UK, є найбільшим дослідженням психічного здоров’я в музичній індустрії. У 1993 році вона була першою жінкою, що працювала в департаменті A&R у Mercury Records. Того ж року вона очолила першу в історії панель з гендерних питань у музичній індустрії на музичній конференції In The City у Манчестері. За тридцять років роботи в музичній індустрії Саллі-Енн була менеджеркою артистів, директоркою лейблу та консультанткою з зовнішньоекономічних питань. На сьогоднішній день вона керує магістерським курсом з менеджменту в музичному бізнесі Університету Вестмінстера. У 2016 році вона започаткувала проєкт Let’s Change the Record, сфокусований на подоланні гендерного розриву в музичному виробництві. Саллі Енн має чотирьох дорослих дітей, і хоч вона завжди й називає себе «корінною» лондонкою, насправді вона живе в Північному Хартфордширі.

 

Міжнародні спікери

Завдяки повністю цифровому формату форуму, цього року ми змогли запросити понад 30 спікерів з 15 країн. Тут наведені біографії кількох спікерів, з якими можна було зустрітися під час форуму.

Ашот Даніелян

Ашот Даніелян – випускник Ташкентського університету, де він вивчав японську мову та літературу. З 2000 року він є фронтменом та автором пісень ташкентської інді-рок-групи Origami Wings. З 2007 року – організатор та співпродюсером єдиного в країні незалежного рок-фестивалю Ilkhom Rock Fest, якому вдалося запросити понад 50 виконавців альтернативного року з Центральної Азії, Вірменії, України, Чехії та Великої Британії виступити в Узбекистані. Художник, активіст та арт-менеджер, з 2017 року Ашот працює у проєкті “Людина з табуретом” – мультидисциплінарному багатонаціональному мистецькому проєкті, що знайомить молодь Середньої Азії з поезією, музикою, перформативним мистецтвом, відео, фотографією та сучасним мистецтвом.

Ольга Удовенко

Ольга – членкиня команди Культури Звуку, програмна менеджерка клубу та школи. Працює з проєктом ще відколи чотири роки тому вони відкрилися як магазин Hi-Fi-обладнання та рекорд-стор. Окрім того, що вона керує клубом і школою, вона також відома під своїм ді-джейським псевдонімом Udda. Як музикантка Ольга переважно грає сети в клубі Культура Звука в Харкові, а також виступала в Києві, Відні та Ризі. У першу чергу Ольга працює в напрямку промоушн, відносини між артистами та агентами, планування івентів для клубу та розробка навчальної програми для школи.

Юрій Базака

Юрій – засновник київської андерграундної культурної агенції kontrabass promo. Агенція працює з молодими локальними виконавцями, організовує концерти, фестивалі та перформанси. Співзасновник, ініціатор та виконавчий продюсер фестивалю Intercity Live, найбільшого українського онлайн-івенту. Від початку пандемії понад 150 артистів із 18 країн взяли участь у чотирьох випусках фестивалю. Після цього Юрій працював консультантом та виконавчим продюсером кількох українських фестивалів, щоб допомогти їм перейти в онлайн. Зараз Юрій реалізує нове YouTube-шоу агенції Zmova у якості спів-продюсера. Zmova – це серія живих виступів українських андерграундних артистів і гуртів у відомих культурних та історичних локаціях Києва.

Зовнішні посилання