«Від волонтера до друга»: розвиток інклюзивної освіти в місті Біла Церква. У партнерстві з громадською організацією «Культурний діалог» в Білій Церкві організовано майстер-класи, квести та творчі заняття для дітей з особливими освітніми потребами на базі спеціальної загальноосвітньої школи №19.
ІСТОРІЯ ПРОЕКТУ
Питання толерантності та інклюзії в українському суспільстві не втрачають актуальності, а забезпечення доступу до якісної освіти є однією з глобальних цілей сталого розвитку. Саме на подолання цих викликів і був спрямований проект «Від волонтера до друга», що запрацював у місті Біла Церква в рамках програми «Активні громадяни» за підтримки Британської Ради в Україні.
«Проблема інтеграції людей з інвалідністю у сучасне суспільство ще довго буде на часі. Ми вдячні людям, які вирішили підтримати нашу ідею — налагодити комунікацію між студентами-волонтерами та дітьми з особливими освітніми потребами. Завдяки програмі «Активні громадяни» це стало можливим — у дітей з’явилися нові друзі та цікаві хобі», – розповідає ініціаторка проекту Маргарита Бабич.
Проект став успішним завдяки співпраці з адміністрацією спеціальної загальноосвітньої школи №19, керівництвом гуманітарно-педагогічного коледжу та волонтерами Білоцерківської міської організації Товариства Червоного Хреста України. Всі сторони активно долучались, адже були зацікавлені в реалізації проекту: адміністрація школи розуміла важливість соціалізації дітей, тому сприяла проведенню майстер-класів; керівництво гуманітарно-педагогічного коледжу усвідомлювало, що заняття – це можливість для студентів на практиці здобути необхідні професійні навички; а волонтери отримували позитивні емоції від спілкування та досвід, який в подальшому стане їм в нагоді.
Під час проекту організатори з допомогою волонтерів провели більше 60 майстер-класів, а також квести, музичні заняття «Барабанограй», які розробили відповідно до віку та навичок учнів, разом з дітьми відвідували кінотеатр.
«Кожне таке заняття — це радісна подія для дітей, вони чекають на волонтерів та весело спілкуються з ними, розвиваючи мовлення, уяву та дрібну моторику, а на згадку залишаються творчі вироби, – пояснює Маргарита Бабич. – Волонтери дарують дітям не лише свій час, а набагато більше — позитивний настрій, взаємоповагу та впевненість у своїх силах».
Примітно, що дехто з волонтерів, які брали участь у проекті, тепер планує здобути професію учителя-дефектолога або логопеда, тому для них було організовано два тренінги на тему «Особлива дитина».
«Ми вирішили не зупинятися, адже ані студенти, ані діти не хотіли розлучатися, тому проект продовжує своє існування та розвиток. Ми вже надали деяким волонтерам можливість проводити майстер-класи з кураторською підтримкою організатора — плануємо і надалі впроваджувати цю модель. Також будемо поступово готувати учнів середніх та старших класів до профорієнтування — надамо можливість спробувати свої творчі здібності в багатьох техніках та з різноманітними матеріалами (робота з фоаміраном, холодним фарфором, вишивання стрічками, квілінг, скрапбукінг тощо)», — ділиться планами з розвитку інклюзивної освіти в Білій Церкві Маргарита Бабич.
СЕКРЕТИ УСПІХУ ПРОЕКТУ
1. Проект повинен вирішувати проблеми, що є актуальними для суспільства.
2. Усі сторони, залучені до проекту, мають отримувати користь від його реалізації та усвідомлювати це.
3. Будьте креативними, проводьте унікальні заходи, враховуйте особливості вашої цільової аудиторії.